Wednesday, October 28, 2009

koncept

je takový, že žádný koncept není. Jsem si poslední dobou říkal, že bych měl tvořit už od začátku s jasnou představou, záměrem, scénářem, tak jak je to dnes v módě, ale nějak mi to nejde a snad je tomu dobře. Nějak se mi konstrukt nebo předem daná koncepce příčí. Nikdy jsem neměl rád domácí úkoly, vždycky jsem je dělal na poslední chvíli a mnohdy vůbec. Koncept svazuje, mám rád když můžu improvizovat, mám rád jazz. Koncept jsme my dva, koncept je v nás a ve světě kolem. Při točení si jen ze sebe vytahujem to co potřebujem, a je to tak správný, protože je to pravdivý, je to reálný. Potřebujeme zajímavý materiál a ve střihu tomu pak dám smysl. Při tvorbě se snažím rozum rozrušit (většinou alkoholem) a nepoužívat ho a nechat se řídit instinktem, podvědomím, citem, a rozum zapojím až ve střihu. Ten den kdy se má tvořit se na to už od rána vnitřně psychicky připravuju tak jako se ladí nástroje. Všechny myšlenky a nápady a pocity, který jsem nastřádal od posledního tvoření, najednou začnou vřít. Pak se musím uklidnit alkoholem a nikotinem.
Jde mi o to se nějakým prostředkem dostat do gravitačního středu situace. Rozseknout ji a vklínit se do ni a z této pozice se pak dívat k jejím okrajům. Jde mi při točení v podstatě o to naučit se vnímat a uchopovat nový skutečnosti, který se zrovna v té probíhající situaci (realitě) objevují a přidávat je do záznamu. Něco jako "sochat v čase".
Vlastně jde jen o to spolu prožít něco co zapříčiní, zprostředkuje, to že ty věci vyjdou na povrch. Může to být z běžného pohledu obyčejný nebo extrémní zážitek.
Při točení je povolený všechno co si povolíme. Točení je svoboda. Ne herectví! ne scénáři! ne točení! Říkejme tomu záznam. Máme jen svoje vize, útržky snů, vzpomínky, obrazy.
Jestli tedy budeš mít zájem, tak tady je moje číslo: 725741120
Můžem si dát třeba nejdřív nezávaznou informační/ poznávací schůzku někde v centru.
Já mám volno pořád, tak je mi to jedno.
Kdyžtak se klidně ptej, kdyby Tě něco zajímalo...

dík

*martin*


PS
Já k tomu potřebuju několik řádků a přitom Tobě na to stačí jen jedna věta* ;)



*Timy Crofony: "POJĎ , USOULOŽÍM TĚ K CITŮM. K CITŮM AŽ NA DŘEŇ."


Praha 27. 10. 2009

No comments: